سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

فهرست

سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

فهرست

کرکره برقی از جمله لوازم الکتریکی نیازمند به برق اضطراری یا سیستم UPS است که باید در هنگام نصب و راه‌اندازی آن حتماً به فکر راه‌ اندازی سیستم یو پی اس نیز باشید. با این قابلیت برق موردنیاز کرکره در هنگام قطعی جریان الکتریسیته شهری تامین‌شده و مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت.

در واقع سیستم UPS دارای باتری مخصوص است که در مدت زمانی محدود انرژی الکتریکی برخی از لوازم برقی را تأمین می‌کند. شما می‌توانید از این سیستم در زمینه‌های مختلف از جمله کرکره‌های برقی استفاده کنید تا مبادا چالشی برایتان به‌وجود بیاید.

فرض کنید در هنگام قطعی برق خودرو خود را داخل پارکینگ گذاشته‌اید و کرکره بالا نمی‌آید، اکنون چاره چیست؟ در‌صورتی‌که سیستم برق اضطراری داشته باشید، این ابزار همچنان به‌کار خود ادامه داده و اجازه خروج از پارکینگ را خواهد داد؛ اما در صورت عدم وجود این سیستم باید تا مدتی طولانی منتظر بمانید که جریان الکتریسیته شهری دوباره متصل شود و کرکره بالا یا پایین بیاید.

اهمیت استفاده از سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

با از کارافتادن برق ساختمان کارکرد کرکره‌ های برقی نیز به‌طور کامل مختل می‌شود، این یعنی مشکلات زیادی حین رفت‌وآمد برایتان به‌وجود خواهد آمد. قطعاً چنین اتفاقی تا وصل‌شدن مجدد برق چالش‌های زیادی را برایتان به‌وجود می‌آورد، برای همین تکنسین‌ها در هنگام راه‌اندازی توصیه می‌کنند تا حتماً از سیستم UPS نیز استفاده کنید.

نحوه عملکرد برق اضطراری برای کرکره برقی به‌این‌گونه است که با کاهش سطح ولتاژ یا قطع کامل برق، انرژی پشتیبان را به‌واسطه باتری خود تأمین خواهد کرد. زمان استفاده از انرژی الکتریکی UPS کاملاً به‌اندازه و فناوری واحد آن دارد. هر چه از تجهیزات پیشرفته‌تری استفاده کنید، قدرت سیستم برای تأمین انرژی الکتریکی موردنیاز بالاتر خواهد رفت؛ این یعنی تا مدتی طولانی‌تری نیازتان به برق را از بین می‌برد.

همانطور که از کابل ارت و سایر سیم‌های مشابه در حوزه‌های مختلف صنعت برق استفاده می‌شود، برای راه‌اندازی سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی نیز به‌برخی سیم‌کشی‌ها نیاز دارید تا فرآیند تأمین انرژی الکتریسیته موردنیاز به‌خوبی انجام شود.

علاوه‌بر سیم‌ها، در UPS‌ها از باتری‌هایی با سری‌های هم به هم استفاده شده است. شما در هنگام تهیه این تجهیزات برای کرکره برقی باید علاوه‌بر قدرت باتری به توان مصرفی، ساعت مصرفی و آمپراژ موردنیاز نیز توجه داشته باشید. امکان خرید این تجهیزات به‌همراه انواع سیم مثل کابل تخت و… از فروشگاه کابل سازان وجود دارد.

سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

نحوه نصب سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

شما باید برای نصب این سیستم‌ها حتماً از کارشناس‌های حرفه‌ای و با مهارت کمک بگیرید. این افراد نحوه استفاده از انواع تجهیزات الکتریکی مثل کابل سه رشته ، سیم آرموردار و … می‌دانند، بنابراین در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های برقی به‌خوبی کمکتان خواهند کرد. توصیه می‌کنیم که افراد مبتدی به‌هیچ‌عنوان دخالتی در فرایند نصب نداشته باشند، چون خطراتی مثل برق‌ گرفتگی آنها را تهدید می‌کند.

شما باید سیستم UPS را در بین مدار فرمان و پریز برق نصب کنید. یکی از نکته‌های مهم دیگر توجه به دمای محل نصب است، چون نباید بیش‌از‌اندازه گرم باشد، در‌غیر‌این‌صورت طول عمر باتری UPS کم می‌شود و بعد‌از‌مدتی سیستم به‌خوبی عمل نخواهد کرد.

تکنسین‌ها به‌منظور نصب سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی ابتدا برق شهری را به قسمت in و مدار فرمان را نیز به قسمت خروجی یعنی out متصل می‌کنند.

انواع سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نیاز مصرف‌کننده به فروش می‌رسند. شما باید بر اساس نیازتان و نوع کرکره برقی محل سکونت، شرکت یا اداره‌تان برای خرید یکی از انواع این سیستم‌ها اقدام کنید. انواع سیستم UPS عبارت هستند از:

آفلاین:

این تجهیزات به‌خوبی قطعی برق را تشخیص می‌دهند و انرژی موردنیاز را به‌واسطه باتری‌ها و منبع تغذیه خود فراهم می‌کنند.

لاین‌اینورتر:

از این سیستم‌ها برای تجهیزات برقی بزرگتر استفاده می‌کنند و ازآنجاکه توانایی بسیار خوبی در تأمین انرژی الکتریکی موردنیاز دارند، هیچ مشکلی در حین استفاده برایتان به‌وجود نخواهند آورد.

آنلاین:

سیستم‌های آنلاین را می‌توان یک پله جلوتر از سیستم‌های افلاین دانست که به‌واسطه فیلتر‌های مخصوص از آسیب‌دیدگی کرکره‌ها و تجهیزات مشابه جلوگیری می‌کنند و اجازه ورود نویز به آنها را نمی‌دهند. تأخیر سوئیچ در این ابزار‌ها نیز بسیار کم است، به‌همین‌دلیل اغلب مردم ترجیح می‌دهند که اقدام به خریداری آنها کنند.

نحوه استفاده از سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی

شما ابتدا قبل از خرید این تجهیزات باید حتماً به‌نوع موتور به‌کاررفته در کرکره ساختمانتان توجه داشته باشید، چون در برخی موارد امکان پیاده‌سازی UPS برروی موتور‌های درب‌ها وجود ندارد. کارشناس‌ها برای نصب این سیستم معمولاً موتور‌های ساید را توصیه می‌کنند، چون به‌خوبی با سیستم‌های برق اضطراری سازگاری دارند. البته محل نصب این موتور‌ها در محیط‌هایی با دهانه بزرگ مثل گاراژ‌ها، مراکز تجاری یا کارخانه‌ها است. تولیدکننده‌های موتور‌های ساید به‌دلیل کاربرد آنها در محیط‌های مهم آنها را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به‌خوبی قابلیت هماهنگی با سیستم UPS را داشته باشند.

برخی از کرکره‌های برقی دارای خلاص کن هستند، یعنی امکان باز و بسته‌کردن آنها به‌واسطه نیروی دست وجود دارد. اما این کار زور زیادی می‌طلبد و بعد از هربار باز و بسته‌کردن انرژی زیادی از شما اتلاف خواهد شد؛ بنابراین کارشناس‌ها توصیه می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه سیستم برق اضطراری را روی دربتان پیاده‌سازی کرده و با نحوه استفاده بسیار راحت از مشکلات مربوط به استفاده از خلاص‌کن و … راحت شوید.

هزینه نصب UPS در کرکره برقی

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده کرکره برقی روی آنها به‌صورت پیشفرض سیستم‌های UPS را نصب می‌کنند تا دیگر نیازی به نصب جداگانه این سیستم نداشته باشید. در‌صورتی‌که کرکره خریداری‌شده‌تان از نسل‌های قدیمی بوده یا به سیستم برق اضطراری مجهز نیست، باید بودجه‌ای را به‌منظور تهیه UPS در نظر بگیرید.

سیستم‌های UPS در مدل‌های مختلفی و توسط برند‌های متنوعی در بازار تولید می‌شوند، بنابراین هر کدام از آنها قیمت‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. بسته به تعداد سیستم UPS موردنیاز برای کرکره برقی و بخش‌های دیگر ساختمان نیز هزینه نصب می‌تواند متغیر باشد.

سیستم برق اضطراری، تجهیزاتی مهم برای کرکره برقی

اگر اقدام به راه‌اندازی کرکره برقی برای محیط‌های مسکونی، اداری یا تجاری کرده‌اید، باید جلوی بروز چالش‌های مختلف برای آنها را بگیرید. یکی از چالش‌ها قطعی برق است. اگر برق قطع شود، برای رفت‌وآمد افراد به‌خصوص در محیط‌های اداری و تجاری مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. این مشکل در مجتمع‌های مسکونی نیز می‌تواند بسیار دردسرآفرین باشد، به‌همین‌دلیل کارشناس‌ها همواره تأکید دارند که با استفاده از سیستم‌های UPS مناسب جلوی بروز تمام این اتفاقات ناگوار را بگیرید و انرژی لازم را برای استفاده از درب‌ها و کرکره‌ها فراهم کنید.

تهیه سیستم برق اضطراری برای کرکره برقی امری حیاتی است و حتماً باید از قبل درباره آنها از کارشناس‌های حرفه‌ای راهنمایی و مشورت دریافت کنید؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که قبل از هر اقدامی حتماً با کارشناس‌های مجموعه کابل سازان تماس بگیرید. مشاور‌های این مجموعه با آگاهی کامل درباره نحوه کارکرد سیستم‌های برق اضطراری نکته‌های کاربردی‌تری را در اختیارتان می‌گذارند که با استفاده از آنها بدون‌شک هیچ مشکلی در انتخاب و خرید سیستم UPS نخواهید داشت. کارشناس‌های کابل سازان حتی در زمینه تشخیص سازگاری نوع موتور درب با سیستم برق اضطراری نیز مشاوره می‌دهند تا مبادا هزینه اضافه برای خرید UPS‌های ناکارآمد بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *