کابل اعلام حریق چیست

فهرست

کابل اعلام حریق چیست

فهرست

کابل اعلام حریق یکی از پرکاربردترین سیم‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است که نقش مؤثر و به‌سزایی را در کنار انواع کابل تخت و … بازی می‌کند. در واقع این سیم در حالت معمولی عملکردی ساده دارد، اما در برخورد با حرارت بالا ویژگی‌های خاصی را از خود نشان می‌دهد.

شما می‌توانید به‌منظور افزایش ایمنی ساختمان انواع کابل‌های اعلام حریق را استفاده کنید و از مزیت‌های آنها بهره‌مند شوید. این سیم‌ها وظیفه افزایش ایمنی ساختمان را در برابر حرارت و آتش‌سوزی دارند و با فعال‌سازی به‌موقع سیستم اعلام حریق از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می‌کنند.

کابل‌های اعلام حریق هم‌اکنون با قیمت بسیار مقطوع و مناسب در فروشگاه‌های عرضه‌کننده انواع کابل و سیم مثل کابل ارت، آرموردار و … به‌فروش می‌رسد؛ توصیه می‌کنیم که حتماً برای افزایش ایمنی ساختمان از این محصولات استفاده کنید و از ویژگی‌های مثبت آنها بهره‌مند شوید.

کابل اعلام حریق چیست؟

کابل اعلام حریق به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین و مهمترین سیم‌ها در سیستم‌های اعلام حریق وظیفه جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی را دارد. این سیم در زمان حرارت بالا یا بروز دود و آتش‌سوزی اطلاعاتی را از بخش‌های مختلف به سیستم‌های اعلام حریق می‌فرستد و باعث فعال‌شدن خودکار این سیستم‌ها می‌شود. این کابل‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و دود دارند و تا مدت زیادی حتی با بروز آتش‌سوزی می‌توانند مقاومت، دوام و ماندگاری خود را حفظ کنند.

این کابل‌ها در واقع طی یک بازه زمانی مشخص توانایی روبرو‌شدن با حرارت‌های بالا و مستقیم را دارند. عده‌ای این سیم‌ها را با سیم‌های ضد شعله اشتباه می‌گیرند، در‌صورتی‌که انواع کابل ضدشعله فقط قابلیت مقاومت در برابر حرارت را دارند، در‌صورتی‌که سیم‌های اعلام حریق امکان فعالیت مدار را برای مدت زمانی مشخص در برابر آتش فراهم می‌کنند.

تولیدکننده‌ها در ساخت انواع این محصولات به نکته‌های مهمی توجه دارند که یکی از آنها ایجاد دود کم در حین آتش‌سوزی است. در واقع این سیم‌ها در صورت برخورد با آتش باید کمترین میزان دود را به‌وجود آورند تا مبادا گاز‌های سمی در فضا منتشر شده و دید افراد و آتش‌نشان‌ها را مختل کند. این سیم‌ها زیر نظر سازمان ای‌پی‌سی و آتش‌نشانی تولید می‌شوند.

مجموعه کابل‌سازان در زمینه عرضه انواع کابل اعلام حریق، کابل سه رشته و … فعالیت دارد؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید سیم‌های موردنیازتان را از این مجموعه بخرید و نیازتان را به یک محصول باکیفیت به‌طور کامل از بین ببرید.

کابل اعلام حریق چیست

انواع کابل اعلام حریق

انواع این کابل‌ها عملکرد‌های خاصی و منحصر‌به‌فردی دارند که باید حتماً با آنها آشنا شوید. آیا انواع این سیم‌ها را می‌شناسید؟

  • کابل های شیلددار

در این محصولات لایه‌ای به‌عنوان محافظ داخلی قرار داده‌شده است که جلوی ایجاد آسیب در اطلاعات داخل سیم را می‌گیرد. با این ویژگی سیم در مدت زمان بیشتری می‌تواند عملکرد خود را حفظ و از آسیب‌رسیدن به مدار جلوگیری کند. این شیلد نقش به‌سزایی را در کابل‌ها دارد و اگر نباشد، مشکلاتی مثل ایجاد نویز و امواج مخرب یا اختلال در میدان‌های مغناطیسی را به‌وجود می‌آورد.

رشته‌های داخلی این سیم‌ها از جنس مس هستند و تولیدکننده‌ها امکان استفاده از فلزهای‌رسانای دیگر را به‌جای مس نیز دارند. در اغلب موارد از آلومینیوم به‌جای مس استفاده می‌کنند، چون این فلز قیمت مناسب و رسانایی بالایی دارد و نیاز مصرف‌کننده را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

  • کابل های سیلیکونی

این سیم‌ها در مدل‌های متنوعی و از ترکیبات مصنوعی ساخته می‌شود و مقاومت بالایی دارد، تا‌حدی‌که به‌خوبی می‌تواند در دمای بین ۶۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد به‌خوبی مقاومت خود را حفظ کند و دچار آسیب و مشکل نشود.

این کابل‌ها در برابر جریان زیاد به‌خوبی مقاومت خود را حفظ می‌کنند و از قابلیت شکل‌گیری سریع و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند. همچنین به‌دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه‌های مادون قرمز و ماوراء بنفش در بسیاری از صنایع به‌کار می‌آیند. از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر آنها نیز می‌توان به مقاومت در برابر هوا، دود کم، عدم گازهای اسیدی هالوژن، خاصیت رسانایی و عدم منتشرساختن شعله اشاره کرد.

در این سیم‌ها از شیلد و درین وایر استفاده می‌کنند. این محصولات در ابعاد و اندازه‌های مختلف به‌خوبی می‌توانند از حوادث آتش‌سوزی با هزینه‌های بسیار اندک جلوگیری کنند. این سیم‌ها به‌خوبی می‌توانند تا زمان خاموش‌کردن آتش از از افزایش آن جلوگیری کرده و منجر به جلوگیری از آسیب‌های جانی و مالی می‌شوند.

کاربرد کابل اعلام

آیا می‌دانید مهمترین کاربرد‌های کابل اعلام چیست؟

  • این سیم‌ها به‌خوبی یکپارچگی مدار‌های الکتریکی را در حین آتش‌سوزی حفظ می‌کنند و باعث سالم‌ماندن آنها می‌شوند.
  • مناسب برای محیط‌های حاوی مواد آتش‌زا
  • قابلیت استفاده در سیستم‌های اطفاء و اعلام حریق
  • قابل‌استفاده در سیستم‌های ابزار دقیق و کنترل
  • قابل‌استفاده در سیستم تلفن و پیجینگ
  • مزیت های کابل ضد حریق
  • با آگاهی از مزیت‌های کابل ضد حریق قطعاً مایل می‌شوید که از این محصول استفاده کنید:
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در برابر آتش
  • عملکرد پایدار در شرایط آتش‌نشانی
  • مقاومت در برابر تابش uv
  • مقاومت در برابر رطوبت

کابل اعلام حریق، محصولی پرکاربرد در صنعت برق‌کشی ساختمان

کابل اعلام حریق محصولی پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی و برق‌کشی است که به‌منظور جلوگیری از گسترده‌شدن آتش و همچنین فعال‌کردن سیستم اعلام حریق استفاده می‌شود. این محصول در انواع مختلف تا‌به‌امروز توانسته نیاز تمام صنعتگران را برطرف کند و نیاز آنها به یک کابل حرفه‌ای و مناسب را جهت مقاومت در برابر آتش از بین ببرد. خوشبختانه این محصول توسط برند‌های مختلفی تولید‌شده و امکان خرید آن با قیمت مقطوع و مناسب از فروشگاه‌های لوازم الکتریکی وجود دارد.

مجموعه کابل‌سازان عرضه‌کننده انواع سیم‌ها و کابل‌های باکیفیت و مناسب در زمینه تولید انواع این محصولات در مدل‌های مختلف فعالیت دارد. شما می‌توانید انواع کابل اعلام حریق را از این مجموعه با قیمت بسیار مقطوع و مناسب خریداری و در پروژه‌های موردنظرتان به‌کار ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناس‌های این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *