انتخاب کابل برق مناسب سرور

فهرست

انتخاب کابل برق مناسب سرور

فهرست

کابل برق سرور و انتخاب کابل برق مناسب سرور

کابل مناسب سرور یکی از انواع کابل‌های پراستفاده برای عملکرد بهینه سرور‌ها است که قدرت و توانایی بالایی دارد. این کابل در کنار انواع کابل تخت و … موارد مصرف خاصی داشته و در پروژه‌های مخصوصی استفاده می‌شود. هم‌اکنون نیز بسیاری از برق‌کاران از آنها برای پروژه‌های خاص خود استفاده می‌کنند.

کابل مناسب سرور درست مانند کابل ارت و سایر سیم‌های مقاوم باید از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد تا به‌خوبی حجم بالایی از فشار را تحمل کند. در واقع درصورتی‌که ازسیم‌های معمولی برای سرور‌ها استفاده شود، این سیم‌ها خیلی زود دچار مشکلاتی می‌شوند، به‌همین‌منظور صنعتگران از کابل‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

با آشنایی با عملکرد و کارایی کابل مناسب سرور، کابل سه رشته افشان و سایر سیم‌ها با کاربرد‌های مختلف بهتر می‌توانید در صنعت برق برای پروژه‌های مختلف مناسبترین کابل‌ها را انتخاب کنید تا توان تحمل جریان الکتریسیته و فشار را داشته باشند و به‌خوبی نیازتان را برطرف کنند.

کابل مناسب سرور چیست؟

کابل‌های مناسب سرور که به آنها Server power cord نیز می‌گویند، توان و مقاومت بسیار بیشتری از کابل‌های برق معمولی دارند. در واقع سرور‌ها با بار مصرفی چندین‌برابر نسبت به کامپیوتر‌های معمولی کار می‌کنند، به‌همین‌منظور نیاز به سیم‌هایی با مقاومت بالا دارند.

تمام کابل‌ها بر اساس دستگاهی که باید به آن متصل شوند، دارای مقاومت‌های مختلفی هستند؛ این در مورد سیم‌های سرور نیز صدق می‌کند که با قطری بزرگ تولید می‌شوند و توانایی تحمل حجم فشار بسیار بالا را نیز به‌راحتی دارند. اگر این سیم‌ها به‌خوبی از خود مقاومت نشان ندهند، در مدت زمانی کوتاه آسیب‌های جدی به کل سیستم می‌رسد و کارایی سرور مختل خواهد شد.

سیم‌های مخصوص سرور ضخیم هستند، به‌همین‌دلیل خیلی دیر گرم می‌شوند و داغ می‌کنند؛ از‌این‌ رو در برابر بسیاری از آسیب‌ها به‌خوبی از خود مقاومت نشان می‌دهند.

تولیدکنندگان در ساخت این محصولات از ۳ رشته سیم با ضخامت ۱.۵ میلی‌متر استفاده می‌کنند، به‌همین‌دلیل برخی افراد آنها را با نام کابل ۱۶ آمپر ۳×۱.۵ می‌شناسند. روش ساخت این سیم‌ها نیز به‌صورت UPS (Uninterruptible Power Supply) است، برای همین در بازار با نام سیم‌های یوپی‌اس نیزشناخته می‌شوند.

یکی از ویژگی‌هایی که قدرت‌رسانایی این محصولات را بالا برده است و به افزایش عبور جریان کمک می‌کند، آلیاژ مس به‌کاررفته در آنهاست که درصد خلوص بالایی دارد. ساختار این سیم‌ها به‌گونه‌ایست که حتی اگر بیش‌از‌اندازه از آنها کار بکشید، دچار آتش‌سوزی و سوختگی نمی‌شوند، بلکه فقط پودر شده و با این اتفاق از دیتا‌های سرور محافظت خواهند کرد.

 انتخاب کابل برق مناسب سرور

معرفی انواع کابل برق سرور

کابل مناسب سرور بر اساس برخی استاندارد‌های خاص تولید می‌شوند و بر اساس همین استاندارد‌ها آنها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. در ادامه انواع این کابل‌ها را معرفی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم:

کابل های IEC60320

این سیم‌ها خود انواع مختلفی دارند و بیشتر در کشور ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله انواع این محصولات نیز می‌توان به سرور C13 و C14 اشاره کرد که مدل‌های C13 معمولاً کاربرد‌های گسترده‌تری دارند.

کابل های NEMA

نام این کابل‌ها را بر اساس National Electrical Manufacturers Association یا انجمن ملی تولیدکنندگان برق انتخاب کرده‌اند که در کشور آمریکا فعالیت دارد. در واقع بسیاری از استاندارد‌هایی که برای سیستم‌های برقی مختلف تعیین می‌شود، توسط این انجمن در نظر گرفته شده‌اند.

خرید کابل مناسب سرور

در هنگام خرید کابل مناسب سرور باید به ویژگی‌های مختلف این محصول دقت کنید که از جمله آنها می‌توان به توان و ظرفیت الکترونیکی بالا اشاره کرد. در واقع سرور‌ها تا ۵ برابر در حالت معمولی نسبت به کامپیوتر‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند، بنابراین کابل‌های آنها باید به‌خوبی توان و ظرفیت مقاومت در برابر فشار الکتریسیته را داشته باشد.

توصیه می‌کنیم برای سرور‌ها به‌هیچ‌عنوان سیم‌های پاور معمولی خریداری نکنید، چون احتمال سوختگی و بروز آتش‌سوزی را بالا می‌برند و خطرات زیادی را به‌همراه می‌آورند.

نکته مهم دیگر در تهیه این کابل‌ها خرید از مراکز معتبر است. در واقع شما باید به‌دلیل حساسیت بالای این نوع کابل‌ها آنها را فقط از مراکز معتبری تهیه کنید که مطمئن هستید کابل‌هایی با مقاومت بسیار بالا را در اختیارتان می‌گذارند. مراکز نامعتبر سیم‌های غیراستانداردی را تحویلتان می‌دهند که بسیار خطرناکتر از مدل‌های معمولی بوده و آسیب‌های زیادی به سیستم می‌زنند.

اگر قصد خرید این محصولات را در کشور ایران دارید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مدل‌های IEC C13-C14 بروید که بهترین گزینه برای سرور‌های پراستفاده مثل HP، DELL و IBM هستند. شما می‌توانید مدل‌های EU-C19 را نیز بخرید، چون برای استفاده در داخل کشور ایران گزینه خوبی به‌شمار می‌آیند. در صورت استفاده از مبدل‌های ۲ شاخه نیز توصیه می‌کنیم به‌سراغ کابل‌های UK Plug to C13 بروید.

کابل مناسب سرور، سیمی با ویژگی‌های خاص

کابل مناسب سرور سیمی با ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد است که همین ویژگی‌ها آن را نسبت به سایر سیم‌ها و مدل‌های دیگر متمایز می‌کند. این کابل‌ها به‌خوبی توان تحمل فشار بالای سرور‌ها را دارند. در نظر داشته باشید که کابل‌های سرور  کاملاً متناسب با این سیستم‌ها ساخته شده‌اند؛ بنابراین جلوی بروز هرگونه اتفاق ناگوار را می‌گیرند و با مقاومتشان تا مدت‌ها امکان استفاده از سیستم را بدون هیچ مشکلی برایتان فراهم می‌کنند.

کابل‌سازان یکی از مراکز معتبر برای تهیه انواع کابل‌های مورداستفاده در صنایع مختلف است. شما می‌توانید برای تهیه باکیفیت‌ترین کابل‌های سرور به‌سراغ این مجموعه بروید و خریدتان را از آن انجام دهید. کارشناس‌های این مجموعه در خدمتتان هستند تا به تمامی سؤال‌ها و چالش‌های به‌وجود‌آمده در ذهنتان درباره این محصولات پاسخ دهند. در واقع کارشناس‌های فنی این سایت با سال‌ها دانش و تجربه در این زمینه و مهارت کافی می‌توانند بهترین کابل را متناسب با نیازتان معرفی و در صورت تمایل به خرید در نحوه سفارش از سایت راهنمایی‌تان کنند. برای ارتباط با کارشناس‌های کابل‌سازان کافیست با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *