ترانس مناسب برای کولر گازی

فهرست

ترانس مناسب برای کولر گازی

فهرست

انواع کولرگازی از جمله لوازم پر مصرف در روز‌های گرم سال یعنی فصل بهار و تابستان هستند که برخی از آنها مثل اسپیلت‌ها امکان استفاده در روز‌های سرد سال را دارند. ولتاژ‌های قوی سلامت این دستگاه‌ها را تهدید می‌کند، به‌همین‌منظور باید حتماً برای آنها اقدام به تهیه ترانس مناسب یا همان استابلایزر‌های حرفه‌ای کنید.

استابلایز‌ها نه‌تنها ایمنی کولرگازی‌ها را برایتان حفظ می‌کنند، بلکه سلامت سایر دستگاه‌های الکتریکی یا الکترونیکی را در برابر جریان اضافه آنها تضمین خواهند کرد. این ابزارها در مدل‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند که شما باید اقدام به تهیه آنها بر اساس میزان جریان استفاده‌شده توسط کولرگازی‌تان کنید.

آیا می‌دانید که کدام ترانس مناسب برای کولرگازی‌تان است؟ آیا از نکته‌های مهم خرید ترانس اداری و خانگی اطلاعاتی دارید؟ در صورت خرید بهترین ترانس خانگی یا اداری امکان استفاده از آن را برای کولرگازی‌تان نیز خواهید داشت، بنابراین باید حتماً درباره این نکته‌ها اطلاعات کافی به‌دست‌آورید.

ترانس کولر گازی چیست؟

دستگاه‌های الکترونیکی از قسمت‌های مختلفی مانند پاور، موتور، کمپرسور و … تشکیل شده‌اند که هرگونه تغییر نوسان برق ورودی به آنها می‌توان باعث از کار افتادنشان شود. شما باید همواره مطمئن شوید که جریان ۲۲۰ ولت شهری به این دستگاه‌ها می‌رسد و این اطمینان را ترانس‌های کولرگازی به شما می‌دهند. این ترانس‌ها نه‌تنها از کولرگازی‌ها، بلکه از سایر لوازم برقی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و … نیز مثل کابل ارت به‌خوبی محافظت خواهند کرد.

ترانس‌های کولرگازی در ۳ نوع مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند که شما باید بر اساس نیازتان اقدام به خرید یکی از آنها کنید:

استابلایزر رله‌ای: در این ابزار از رله‌هایی مخصوص استفاده‌شده است که با تعیین سر خروجی سیم‌ها با ولتاژ برق شهری از آسیب‌دیدگی کولر جلوگیری می‌کند.

استابلایزر سروو موتوری: در این استابلایزر‌ها به‌جای استفاده از رله، از جاروبک‌ها استفاده می‌شود تا تغییرات ولتاژ برق شهری را اصلاح کنند.

استابلایزر سوئیچینگ: این دستگاه‌ها به‌صورت کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کنند و تمام نوسان‌های ولتاژ‌های ورودی را مهار کرده و آنها را تبدیل به ولتاژ برق شهری یعنی ۲۲۰ ولت خواهند کرد. در این ابزار‌ها از رله یا ابزار‌های سروو موتوری استفاده نمی‌شود و عملیات جبران‌سازی کاملاً به‌صورت الکتریکی خواهد بود. این استابلایزر‌ها زمان پاسخگویی بسیار کمی دارند و با سرعت بالا نسبت به بسیاری از استابلایزر‌های دیگر نوسان‌ها را اصلاح خواهند کرد. این دستگاه‌ها استهلاک خاصی نیز ندارند، به‌همین‌دلیل اغلب افراد ترجیح می‌دهند که برای خرید آنها اقدام کنند.

شما می‌توانید انواع ترانس‌های کولرگازی را در کنار کابل تخت و محصولات مشابه از فروشگاه کابل سازان تهیه کنید.

ترانس مناسب برای کولر گازی

چرا از ترانس مناسب برای کولر گازی استفاده کنیم؟

عملکرد کولرگازی‌ها و اسپیلت‌ها در صورت کوچکترین کاهش افت ولتاژ می‌تواند دچار نقص‌های زیادی شود. این دستگاه‌ها برای شروع به‌کار نیاز به جریانی ۳ تا ۷ برابر توان نامی خود دارند که همین موضوع باعث می‌شود به‌سایر دستگاه‌های برقی آسیب برسانند؛ از‌این‌رو کارشناس‌ها تأکید دارند که به‌منظور جلوگیری از آسیب کولرگازی‌ها و همچنین سایر دستگاه‌های برقی حتماً از ترانس‌های مناسب استفاده کنید.

مهمترین نکته ها در خرید استابلایزر برای کولر گازی

همانطورکه در خرید کابل سه رشته، محافظ‌ها و لوازم الکتریکی دیگر خانه باید به نکته‌های مهمی توجه کنید، در تهیه ترانس‌های برق مخصوص کولرگازی نیز توجه به‌برخی مولفه‌ها الزامی است:

  • توجه به واحد BTU در کولر گازی

در خرید ترانس اداری و خانگی برای کولر گازی باید به یک نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید که مقدار BUE یا توان مصرفی کولرگازی است. با توجه به این نکته می‌توانید برای خرید بهترین ترانس برق بازار اقدام کرده و جلوی هرگونه آسیب‌دیدگی به‌دستگاه‌تان را بگیرید. اگر به برچسب روی کولرگازی‌تان دقت کنید، مشخصه‌های آن درج شده که بر اساس همین ویژگی‌ها می‌توانید برای خرید ترانس برق به بازار بروید.

جدول راهنمای انتخاب استابلایزر مناسب برای کولرگازی:

ردیف BTU جریان مصرفی(آمپر) توان(وات) ولت آمپر مورد نیاز ردیف

BTU

۱

۹۰۰۰ ۴ ۸۰۰ ۱۵۰۰ ۱

۹۰۰۰

۲

۱۲۰۰۰ ۵ ۱۲۰۰ ۲۰۰۰ ۲

۱۲۰۰۰

۳

۱۸۰۰۰ ۸ ۱۸۰۰ ۳۰۰۰ ۳

۱۸۰۰۰

۴

۲۴۰۰۰

۱۰

۲۳۰۰

۵۰۰۰

۴

۲۴۰۰۰

اگر در خانه یا محل کارتان کورگازی ندارید، در اغلب موارد استابلایزر‌هایی با قدرت ۱۲۵ آمپر یا ۶۰۰۰ ولت آمپر به‌خوبی پاسخگوی نیازتان خواهند بود. اگر لوازم برقی پرمصرفی مثل جاروبرقی، ماشین لباسشویی و … دارید، باید حتی در صورت استفاده از ترانس‌ها آنها را به‌صورت همزمان روشن نکنید، در‌غیر‌این‌صورت خطر تغییر ولتاژ و آسیب‌دیدگی قطعاتشان بالا می‌رود.

شما باید در صورت استفاده از کولرگاز‌هایی با قدرت ۲۴۰۰۰ BTU یا ۳۰۰۰۰ BTU به‌سراغ دستگاه‌های ۳۲ آمپر یا ۸۰۰۰ ولت آمپر بروید تا نیازتان را به‌خوبی برطرف کنند.

  • توجه به محل نصب

استابلایزر نباید در محل مرطوب قرار بگیرد، در‌غیر‌این‌صورت خطرات زیادی را به‌همراه می‌آورد. شما باید به‌خصوص برای کولرگازی‌ها به‌سراغ محصولاتی بروید که بالاتر از سطح زمین و برروی دیوار نصب می‌شوند تا خیالتان را از این بابت راحت کنند.

  • داشتن LED

استابلایزر‌هایی که جدیدا تولید و روانه بازار‌شده‌اند، میزان ولتاژ را به‌واسطه ال ای دی به‌کاررفته نشان می‌دهند. با این قابلیت می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای از میزان ولتاژ مصرف کولرگازی‌تان مطلع شوید و در صورت نیاز اقداماتی انجام دهید تا ولتاژ کمتر یا بیشتر شود.

  • نوع و مدل استابلایزر

برخی ترانس‌ها کاهنده و برخی دیگر افزاینده هستند. مدل‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، معمولاً فقط به‌صورت کاهشی تولید شده و در صورت افزایش بیش‌از‌اندازه ولتاژ باعث قطع جریان برق خواهند شد. اگر در منطقه محل زندگی‌تان دائماً ولتاژ بالا می‌رود، توصیه می‌کنیم حتماً به افزاینده یا کاهنده‌بودن محصول توجه داشته باشید تا محافظی مناسب برای دستگاه‌های برقی‌تان از جمله کولرگازی بخرید.

  • بررسی میزان سطح ولتاژ منطقه

شما باید به‌سراغ ترانس‌هایی بروید که دامنه کاری آنها با میزان نوسان‌های ولتاژ در محل زندگی‌تان برابری می‌کند. در صورت خرید دستگاه‌های ضعیف‌تر، قاعدتاً ولتاژ‌ها مدیریت و اصلاح نمی‌شوند، بنابراین امکان آسیب‌رسانی به‌دستگاه‌های برقی را خواهند داشت.

  • گارانتی و ضمانت نامه

برای خرید استابلایزر باید هزینه‌ای نسبتاً قابل‌توجه بپردازید، بنابراین باید دستگاهی بخرید که دارای گارانتی و ضمانت‌نامه بوده و اصالت کاملاً را تضمین می‌کند. در واقع به‌واسطه گارانتی شما می‌توانید در صورت بروز مشکل برای این ابزار به‌سراغ مرکز خرید محصول بروید و بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه مشکل به‌وجود‌آمده را برطرف کنید.

ترانس مناسب برای کولر گازی، ابزاری ایمن و کاربردی

ترانس مناسب برای کولرگازی ابزاری ایمن و کاربردی است که خیالتان را از بابت کارایی ایمن دستگاه حفظ می‌کند. این ترانس‌ها به‌خصوص برای محله‌هایی با نوسان‌های برق زیاد بسیار پیشنهاد می‌شوند. شما می‌توانید انواع استابلایزر‌ها را از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی یا حضوری به‌همراه گارانتی تهیه کرده و جلوی هرگونه آسیب‌دیدگی کولرگازی‌تان را به‌واسطه نوسان‌های جریان برق بگیرید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خرید استابلایزر مناسب با کارشناس‌های مجموعه کابل سازان تماس بگیرید تا در این زمینه به‌طور کامل راهنمایی‌تان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *